Mitt projekt

Jag har fått en del kommentarer om att det kan vara oseriöst att jag har en gratistjänst som hemsida, och att jag gör det här som ensam person, och att jag inte har någon förening.
Jag har den här bloggen, därför att jag inte själv har någon möjlighet att betala pengar för en riktig hemsida, därför att de är ganska dyra. 
Jag driver projektet halvt ensam kan man säga, jag är huvudpersonen, men jag har en del vänner som hjälper mig på olika håll, och min far kommer åka med mig till Rumänien.
Jag talade med Skatteverket innan jag startade upp projektet, och de förklarade för mig att jag inte behöver ha någon form av organisation till det här. Därför har jag inte startat upp någon, men jag funderar på att göra det, om det får mitt projekt att se mer trovärdigt ut.
Jag kan förstå att vissa människor är misstänksamma till det här, men jag har alltid viljat ställa upp för hundar, och jag har själv en hund som jag har räddat från döden, eftersom han var ca 6 veckor gammal, och inte fick vara med sina syskon, han fick torrfoder och hade inga tänder, så han kunde inte äta något, och var jättejättesmal. Han är en blandning mellan schäfer och bordercollie, och vägde ca 350 gram när jag fick honom, och då var han ca 6-7 veckor. Jag har kvar den här hunden än, och han lever och mår fint.
Jag skulle aldrig ta kontakt med personer i Rumänien, och berätta för väldigt många personer att jag vill hjälpa Rumänska Gatuhundar, om det inte skulle vara sant. 100% av allt som sponsras kommer gå rätt till Rumänien.
Jag hoppas att folk inte misstror mig, och att fler folk vill hjälpa.
jag hoppas även att jag senare, när jag varit i Rumänien, och har kunnat visa alla bilder m.m, att folk ska förstå att detta är väldigt seriöst, och att fler vill hjälpa projektet då.

Kommentarer
Postat av: Tina

Hej Laura,



Jag ville be dig om ursäkt om min kommentar gjorde dig ledsen. Jag inser att den lät ganska sträv. Det är ju ofta så när man menar väl...



Jag förstår exakt det du menar och vet hur saker är. Jag vill gärna hjälpa dig på något sätt. När jag kommer på något så hör jag av mig.



Du kanske vet att det finns andra som engagerar sig för hundar i Rumänien. Har du försökt ta kontakt med dem? Malin Sippola skulle kanske kunna hjälpa dig med råd och stöd. Jag tycker du borde göra det, ju fler vi är desto fler hundar kan vi hjälpa. Och det spelar ingen roll varifrån de än kommer.

2012-02-18 @ 01:12:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0